Mitt samarbeide

Skal vi få til å utvikle en kultur for undervisningskvalitet her på Handelshøgskolen UiT, må dette skje gjennom et felles løft blant undervisere, administrasjonen og studentene. Jeg har lang erfaring med å samarbeide med studentene. Det var studentene som i sin tid initierte digitale skoleeksamen i BED-2020 gjennom et tydelig krav. Det var også studentene som tok initiativet til læreboka som Sirnes og jeg skrev i dette faget. Jeg var dessuten avhengig av at studentene tok med egne laptoper til de speilvendte forelesningene i faget og på den digitale skoleeksamen.

Jeg har som nevnt skrevet en lærebok med kollega Espen Sirnes, og jeg har publisert artikler med kollegaene Finn-Steinar Heimly og Øystein Myrland. Jeg og kollega Sverre Braathen Thyholdt har for tiden en artikkel i arbeid. Kollega Kjetil Leknes Campus Alta og jeg har utviklet et praksisnært case i investerings­analyse. I kurset BED-2003 samarbeider jeg på tvers av campusene med Gunnar Birkelund (Alta), Ole Egil Distad Andreassen (Narvik) og Svein Tvedt Johansen (Harstad). Når det gjelder veiledning på master- og phd-nivå, samarbeider jeg med flere. Kollega Heimly og jeg har skrevet et konferansepaper om «Flippa undervisning og digital eksamen» som vi skal presentere på Læringsfestivalen i Trondheim 12. mai i år. Og jeg har vært mentor for Sven Arne Rokvam Pedersen på førstelektorprogrammet.

Administrativt samarbeider jeg med lederen i programstyret for Bachelorprogram­met (Mikko Moilanen) og leder i programstyret for Master­utdanningen (Anita Michalsen). Jeg har hatt et tett samarbeide med administrasjonen vår i mange år om å avvikle digital skoleeksamen. Tore Jørgensen har dessuten flere ganger forsynt meg med data knyttet til pedagogiske forskningsprosjekter.