Oppsummering

På denne siden finner du også mine kursbevis (se nederst)

Jeg synes det er positivt at kurset i universitetspedagogikk strekker seg over to semestre, det gir tid til refleksjon. Jeg har møtt mange hyggelige kolleger, og jeg har satt pris på muligheten til å diskutere pedagogikk med kolleger fra andre fagfelt. Diskusjonene har vært interessante, ikke bare i forbindelse med kollegaveiledning, men også under våre felles kursmøter. Det er verdifullt å dele erfaringer med andre. Det å sette egne tanker ned på papiret, har gitt en struktur og skapt en større bevissthet rundt egen kompetanse. Jeg har fått et enda større fokus på læring; det synes jeg er spennende og gir håp om enda bedre undervisning til mine studenter i årene som kommer.

Jeg fikk godkjent min pedagogiske mappe 20.mai 2016.

Kontakt meg gjerne på epost: anne.m.gussgard@uit.no

Oppdatering

I tiden som er gått etter at jeg fikk godkjent min pedagogiske mappe i 2016, har jeg fortsatt å reflektere over egen undervisning i tråd med Scholarship of Teaching and Learning (SoTL)-kriteriene. Dette innebærer bl.a. deltagelse i flere fora, med fokus på studentenes læring, videre utvikling av egen pedagogisk kompetanse og tverrfaglig samarbeid mellom kolleger.

Jeg deltar aktivt i helsefaglige pedagogiske forum ved UiT Norges arktiske universitet, og jeg er medlem av digitalt læringsteam ved UiT.

Jeg har deltatt i  den tverrfaglige utprøvingsgruppen av undervisere som har testet ut bruk av Slido ved UiT Norges arktiske universitet og deltatt aktivt i diskusjonsforumet angående erfaringer ved bruk av Slido i undervisningen, sammen med andre kolleger ved UiT.

Digital kompetanse har vært spesielt viktig under COVID-19 pandemien. Jeg har benyttet Zoom som hoved-digital plattform ved undervisning til studentene, der har studentene kunnet jobbe sammen i «breakout rooms» og de har gitt tilbakemelding om at det å kunne diskutere sammen digitalt i mindre grupper har bidratt til bedre læring. «Jeg synes det å kunne diskutere med mine medstudenter er mer lærerikt enn det å bare passivt få servert informasjon«, er en av tilbakemeldingene jeg har fått. Studentene har også hatt mulighet til å kunne kommentere og stille spørsmål anonymt ved hjelp av Slido (slido.com), samt aktivt delta i undervisningen gjennom bruk av quiz, ordskyer, multiple-choice og åpen tekst-oppgaver.

Kursbevis

Gjennomført kurset Forebygging av plagiat

Kursbevis for å ha fullført kurset å undervise i høyre utdanning

Kursbevis ULIKE PERSPEKTIVER PÅ LÆRING DEL 1 OG 2

Kursbevis for fullført kurset Evaluering av læring og undervisning

Kursbevis for fullført kurset Kollegaveiledning del II

Pedagogisk basiskompetanse for høyere utdanning, Gussgard