Forskning
Jeg er Professor i zoofysiologi ved Institutt for Arktisk og Marin Biologi (AMB), UiT – Norges Arktiske Universitet i «Forskningsgruppen Arktisk Kronobiologi og Fysiologi«. Mitt spesialfelt er symbiotisk mikrobiell fordøyelse og fordøyelsesfysiologi hos arktiske dyr og fugler. Jeg har publisert 42 artikler, 14 av disse som førsteforfatter (List of publications).
Google Scholar | Research Gate | Christin | Personkort UiT
Undervisning
Jeg har alltid hatt et dypt engasjement i undervisning, og har både som faglærer og som prodekan ved Fakultetet for Biovitenskap, Fiskeri og Økonomi (2010-2018) jobbet aktivt med utdanningsledelse. Jeg trives i samspill med studenter og faglærere, som pådriver for systematisk arbeid med utdanningskvalitet. Jeg har utviklet pensum, skrevet lærebøker, og bidratt til å utvikle en rekke emner innen fysiologi og biologi. Jeg har også veiledet mange studenter på BSc, MSc og PhD nivå. Min pedagogiske CV, teksten om mitt universitetspedagogiske grunnsyn og mine utviklingsprosjekter dokumenterer min undervisningshistorie og mitt brede pedagogiske repertoar.
The Scholarship of Teaching and Learning
Jeg deltar i kurs, workshops og møter for å utvikle egen kompetanse og formidle eget arbeid innen feltet undervisning og læring. I denne mappen presenterer jeg bla arbeidet med Peer Observation of Teaching og Peer review of Teaching. Vi har disse prosjektene sett på hvordan undervisningskvalitet kan utvikles gjennom styrking av fagfellesskap i et sosiokulturelt perspektiv etter inspirasjon av The Scholarship of Teaching and Learning. Jeg har jobbet med kollegaveiledning som en del av Universitetspedagogisk Seminar (2003-2004) og i Pedagogisk Basiskompetansekurset (2018-2019). Jeg har også erfaring med fagfellevurdering av undervisning gjennom ledelse av en sakkyndig kommité oppnevnt av NOKUT (Sundset et al., 2010), og som sakkyndig i behandlingen av søknader om pedagogisk merittering ved UiT – Norges Arktiske Universitet (våren 2018).