Skip to main content

Opprette ny kontakt manuelt

Noen ganger må vi opprette kontakter manuelt. Det gjør vi fra Kontakter:

Deretter klikker vi på Ny kontakt helt ute til høyre:

Her kan du skrive dataene rett inn i de relevante feltene:

Dersom du har opprettet en malbruker for grupper a personer (mer om dette senere i heftet) vil disse være valgbare fra en nedtrekksliste helt øverst. dermed sørger du for at de innstillingene også vil gjlede denne brukeren som nå opprettes (personlig verktøyliste, design osv.)

Pass på å melde inn brukeren i minst en org.enhet (ellers får du problemer med å finne den igjen!):

Brukernavnet må være unikt i hele installasjonen - vet du hvilken konvensjon dere skal bruke for disse? Videre er det vel en god vane å hake av for at brukeren selv blir tvunget til å foreta et passordskifte ved første gangs pålogging (etter at du først har tildelt et startpassord).

Velg også hvilken personlig utstyrsliste som skal gjelde denne brukeren, og hak av (anbefales!) for at denne skal vises som en egen knapperad øverst.

Standard e-postklient skal normalt være Fronter WebMail slik at brukeren kan sende e-post fra en vilkårlig PC, uavhengig av om det er installert en annen epostklient som Notes, Outlook osv.