{"id":217,"date":"2018-02-01T18:41:22","date_gmt":"2018-02-01T17:41:22","guid":{"rendered":"http:\/\/digitalmappe.uit.no\/blix-ped-mappe\/?page_id=217"},"modified":"2018-02-05T15:03:26","modified_gmt":"2018-02-05T14:03:26","slug":"coda","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/digitalmappe.uit.no\/blix-ped-mappe\/coda\/","title":{"rendered":"Coda"},"content":{"rendered":"
\u00abWe cannot create observers by saying ‘observe’, but by giving them the power and the means for this observation and these means are procured through education of the senses\u00bb (Maria Montessori).<\/p>\n
Jeg har et h\u00e5p om at jeg gjennom denne mappen har greid \u00e5 f\u00e5 fram at det som er viktig for meg som pedagog p\u00e5 et universitet, er \u00e5 bidra til \u00e5 sette studenter i stand til \u00e5 v\u00e6re hovedakt\u00f8rer i egen l\u00e6ring og utvikling, og dermed g\u00e5 ut i verden som kunnskapsrike endringsagenter. Jeg jobber med \u00e5 bli en god igangsetter, mentor, veileder og fasilitator, og ser hele tiden etter nye m\u00e5ter \u00e5 jobbe p\u00e5 gjennom dialog og med et kritisk pedagogisk blikk, slik at studentene selv kan v\u00e6re p\u00e5drivere egen l\u00e6ring.<\/p>\n
Mappen er ment \u00e5 gi leseren et innblikk i min utvikling som pedagog, og kanskje et gl\u00f8tt inn i noen av mine motivasjoner og pasjoner. Som sagt har det v\u00e6rt vanskelig \u00e5 framstille mitt pedagogiske virke som \u00e9n sammenhengende fortelling, og mengden stadig nye inntrykk, formidlingsbehov, endring, utdanning og folk gj\u00f8r at mosaikken stadig endrer seg. Arbeidet med \u00e5 utarbeide mappen har v\u00e6rt givende og utfordrende, og samtidig inspirert meg til \u00e5 fortsette \u00e5 s\u00f8ke etter de beste m\u00e5tene \u00e5 undervise og motivere p\u00e5.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
\u00abWe cannot create observers by saying ‘observe’, but by giving them the power and the means for this observation and these means are procured through education of the senses\u00bb (Maria Montessori). Jeg har et h\u00e5p om at jeg gjennom denne mappen har greid \u00e5 f\u00e5 fram at det som er viktig for meg som pedagog … Fortsett \u00e5 lese Coda<\/span>