En mosaikk av pedagogiske tanker
Mitt navn er Hilde Synnøve Blix og jeg er dosent i hørelære og musikkpedagogikk ved Musikkonservatoriet i Tromsø (UiT). Det foreliggende dokumentet er min pedagogiske mappe, og den er ment å være et innblikk i min pedagogiske virksomhet og refleksjoner knyttet til denne.
I mappen har jeg valgt å sortere mine forskjellige pedagogiske kompetanser tematisk med utgangspunkt i de forskjellige delene av min profesjonsutøving som pedagog på en slik måte at leseren av mappen skal kunne danne seg et helhetlig bilde av meg som utøvende pedagog. Underveis i arbeidet med mappen opplevde jeg at det var krevende å skulle skille de forskjellige delene av mitt virke fra hverandre ettersom de henger sammen på en mosaikk-lignende måte som i seg selv satte i gang nye tanker om valgene jeg har gjort, og skal komme til å gjøre, som fagperson.
Denne mappen representerer derfor på mange måter atter noen biter av mosaikken som utgjør mitt pedagogiske virke.
Søknadsbrev merittert underviser Blix 2018
Oversikt over vedlegg i denne mappen:
- Søknadsbrev
- Skjema for dokumentasjon av pedagogiske kvalifikasjoner
- Pedagogisk CV
- Læremiddeleksempel: Kompendium i fritonal melodilesing
- Læremiddeleksempel: Kompendium i auditiv analyse
- Digitale opptaksprøver i musikk
- Læremiddeleksempel: Webside med gehørøvelser
- Bekreftelse på studieplanarbeid
- Eksempler på kursevalueringer
- Skriverier i forbindelse med veiledningskurs
- Kollegaveiledning fra ph.d.-kurs
- Kollegaveileding 2017
- Pecha Kucha-foredrag
- Vitenskapelige arbeider med didaktisk profil
- Litteratur til mappen